giovedì 7 aprile 2016

Mijn studenten zijn mijn beste reclame

Wat denken mijn studenten over mijn cursussen Italiaans:
"Met een uitgebreide woordenschat, een correcte uitspraak en de nodige grammatica spreek je al snel een mondje Italiaans in de lessen van Margherita.
Voor haar is iedere student even waardevol en je krijgt de nodige individuele aandacht!Als je wil, dompelt Margherita je helemaal onder in de Italiaanse cultuur via theaterbezoek , literatuur, film, samen koken of gezellig tafelen, ... ze neemt je zelfs mee op sleeptouw doorheen' la Bella Italia' . Margherita 's enthousiasme is niet te bedaren, voor haar telt 'il dolce far niente' niet.Een cursus Italiaans volgen bij Margherita is een intense verrijkende ervaring!" E. V.D.B.
Eindelijk Italiaanse les, ... gegeven door een echte Italiaanse furie.
Ik durf nu al te chatten in het Italiaans (uiteraard niet foutloos)
Als ik de tijd vind, wil ik onmiddellijk de draad weer opnemen." B. C.
Io sono un suo ex studente di italiano e vorrei assicurarvi che lei e' una persona meravigliosa ,disponibilissima e molto accogliente. Sempre pronta ad aiutare chiunque ne abbia bisogno e piena di energia e di gioia di vivere. Se avete delle difficolta' e gliene parlate, lei vi ascolta con animo puro e senza pregiudizi.
Che bello sarebbe se tutti fossero come lei!
Per quanto riguarda il corso di italiano direi che e' stato molto interessante e motivante. Una delle cose che mi ha colpito maggiormente e' stato il clima che Margherita ha saputo creare e la precisione nel rilevare le capacita' di ciascuno di noi ma anche le nostre aree di miglioramento. Nel suo modo di strutturare le lezioni e' sempre riuscita a renderle interessanti, coinvolgenti e divertenti con semplicita' .
Che altro posso aggiungere?
Ti ringrazio Margherita per il bagaglio di esperienza che hai trasmesso in questi anni di corso di italiano , dei tantissimi suggerimenti, consigli e sicurezze. Sono preziosissimi ora ,e lo saranno in futuro!
Il tuo ex studente polacco,
Rajmund". R. G.
Margherita is een zeer dynamische dame. Ze stelt alles in het werk om uw onvergetelijke en boeiende momenten te verschaffen!" L. H.


"Cursussen bij Margheritaly zijn een ervaring op zich. Margherita is geen 'gewone' lerares' maar stopt al haar zuidItaliaans enthousiasme en temperament (en dat is er heel wat!) in het opzetten van interessante en motiverende lessen. De klemtoon ligt op het interactieve en het spreken, en is zeker niet enkel gericht op theorie, en daarin onderscheidt ze zich van andere cursussen. Over de jaren heen heeft ze zo al een hele groep studenten rond zich, die trouw naar de lessen blijven komen, ook al hebben ze ondertussen meer dan voldoende kennis om zich in Italië uit de slag te kunnen trekken. Naast de lessen organiseert ze ook tal van anderen activiteiten gerelateerd aan de Italiaanse cultuur, dus voor diegene die willen: het is een totaalpakket dat aangeboden wordt! Ikzelf volg al meerdere jaren de lessen: de tel hoeveel jaren dat er zijn ben ik ondertussen kwijt..." P. B.
"Vanaf de eerste dag dat ik bij Margherita les heb gevolgd heb ik enorm veel bijgeleerd.
Margherita heeft me over mijn angst geholpen om Italiaans te praten met anderen.
Jammer dat ik ben moeten stoppen omdat ik zelf een eigen bedrijfje ben begonnen.
"Ciao a tutti voi che non conoscete ancora Magherita.
"Na 5 jaar volg ik nog even graag de lessen italiaans bij "Margheritaly, italiaans in Vlaanderen”. De enthousiaste Margherita zorgt voor veel afwisseling in de lessen : een liedje beluisteren, grammatica-oefeningen, een kruiswoordraadsel oplossen, een boek lezen en bespreken en ook gewoon wat babbelen. Doordat ze zelf italiaanse is, leren we veel over de italiaanse levensstijl. Dat ze ook nog italiaanse kooklessen geeft is een echt pluspunt." G. D.
"Margherita é come un 'isola italiana ma situata in Belgio. Che fortuna abbiamo noi. La consiglieremo a ognuno!" H. L.
"Ik heb 20 lessen gevolgd bij Margherita. Kan het iedereen aanraden die Italiaans wil leren, je leert enorm veel op een korte periode waarbij spreken een belangrijk onderdeel is. Een echte aanrader, ik hoop zelf nog extra cursussen bij haar te kunnen volgen." I. N.
"Margherita è una donna molto dinamica. Farà di tutto per regalarvi dei momenti indimenticabili ed affascinanti!  L. H. 
"Ik ben blij dat ik MargherItaly heb leren kennen. Ik heb er op relatief korte tijd veel geleerd. Dankzij de genereuze en praatlustige Margherita voelt elke les als een mini-taalbad en voor wie zich graag nog dieper wil onderdompelen in de Italiaanse cultuur organiseert Margherita ook kooklessen, is er een boekenclub en een conversatieclub." B. B.
Grazie mille a Els, a Paul, a Brigitte, a Rajmund, a Greta, a Hubert, ad Ils, a Leen e a Bram!
Sono davvero molto felice di avervi potuto dare tanto, e per alcuni di voi, di avervi ancora oggi come studenti! 
Margherita

Nessun commento:

Posta un commento

Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.